دسترسی به دوربین های مداربسته از محیط وب ، یکی از نخستین نیازها و درخواست های کارفرمایان پس از اتمام پروژه های دوربین است.بسته به توپولوژی شبکه ،محیط پیاده سازی پروژه (اعم از خانگی ، سازمانی ، اداری و صنعتی) و شرایط و معماری شبکه ، روش های متعددی جهت ایجاد دستزسی به تجهیزات DVR و NVR وجود خواهد داشت. در مورد سلوشن های حرفه ای IP مبتنی بر Server-Storage نیز ،روش های مختلفی جهت ایجاد این دسترسی وجود دارد. در این سری از پست های وبلاگ ، برخی ازاین روش ها ، آموزش داده خواهد شد.

آموزش دسترسی به دوربین های مدار بسته از اینترنت (Publishing) -قسمت اول

در این روش که مناسب پروژه های در مقایس حداقل LAN سازمانی است از ISA Server مایکروسافت جهت Publishing استفاده شده است. سرور شما بایستی یک Connection به شبکه LAN داخلی(Internal) و یک Connection به اینترنت (External) داشته باشد.

-  در قسمت Firewall Policy مطابق با شکل ذیل ، یک رول جدید از نوع Web Publishing ایجاد میکنیم:


- کانفیگ مراحل ویزارد، به قرار ذیل است:

نامی برای رول مورد نظر انتخاب میشود :


- انتخاب نوع Action :


- دسترسی از هر جا با هر آدرسی:


- در این قسمت ، آدرس IP دستگاه DVR یا NVR ما در شبکه داخلی وارد میشود . در این حالت ما بایسیت بتوانیم در مرور گر اینترنت با تایپ آدرس IP دستگاه ، در شبکه داخلی دسترسی به تجهیز داشته باشیم:


- دسترس تحت وب مد نظر است. پروتکل HTTP را انتخاب نموده ایم:


- در مرحله انتخاب Listener پورتی که میخواهیم با استفاده از IP Valid ما ، دسترسی به DVR ایجاد شود را انتخاب می نماییم:


- در انتخاب شبکه All network را انتخاب می کنیم:


- انتخاب پورت دلخواه:


- چون دسترسی از طریق وب مد نظر است پورت 80 انتخاب شده است:



نکته:یکی از ویژگی های جذاب و قابلیت قدرتمند محیط ISA این است که میتوان برای Publish شدن بازه زمانی انتخاب کرد تادسترسی به دوربین ها را در روز های خاص و ساعات خاص ، ایجاد کنیم. و این برنامه زمانی بصورت خودکار توسط ISA Server اعمال میشود :



ادامه دارد...