در صورتیکه نیاز به اتصال برخی دیوایس های هوشمند به اینترنت دارید اما Wireless Access Point در دسترس نیست ، جای نگرانی وجود ندارد.می توان به راحتی ،یک لپ تاپ یا PC مجهز به کارت شبکه وایرلس را به یک Accesspoint تبدیل نمود .سناریوهای متعددی برای تبدیل PC به اکسس پوینت بی سیم وجود دارد.

ازبرخی سناریو های پر کاربرد ، می توان به این موارد اشاره کرد :

  • نیاز به اشتراک اینترنت با سایر تجهیزات هوشمند (موبایل ، تبلت ، لپ تاپ و ..) وجود دارد ولی فقط یک دیوایس ،بسته به توپولوژی شبکه ما ، به اینترنت (یا بصورت کلی به شبکه) بصورت کابلی متصل است و Accesspoint نیز در اختیار نداریم.
  • نیاز به برقراری ارتباط چند دیوایس بصورت پایلوت و موقت به یک شبکه خاص وجود دارد.
  • جهت اتصال به اینترنت نیاز به برقراری کانکشن VPN -PPTP و ... جهت احراز هویت داریم اما دستگاه هایی مانند تلویزیون ، سینمای خانگی ، برخی مدل های گوشی های ویندوز فون و ... ایجاد و برقراری این نوع ارتباط را پشتیبانی نمی کنند.
  • و...
بدیهی است ایجاد این امکان در سیستم عامل هایی مثل اندروید ، بصورت Builtin پیش بینی شده است ، اما جهت سیستم عامل های ویندوز ، سلوشن های متعددی وجود دارد.همچنین نرم افزار های کمکی (اصطلاحاً Third Party) بسیاری جهت انجام اینکار در دسترس قرار دارد. هر کدام از این نرم افزار ها داری نقاط قوت و ضعف مختلفی می باشند.

نرم افزار های مختلف ، مورد تست و ارزیابی قرار گرفته و این پست ، در برگیرنده معرفی یکی از بهترین نرم افزار های هات اسپات ویندوزی به نام Connectify Hotspot از شرکت Nomadio است.

با ما همراه باشید :

   سایر نرم افزار ها ، ممکن است حداقل امکانات را جهت هات اسپات شدن در اختیار شما قراردهند اما وقتی محصولی روی سیستم عامل ویندوزی ای نصب میشود ، انتظار ها فراتر از این خواهد بود!. شاید شما به عنوان کاربری حرفه ای ، علاوه بر داشتن امکان اشتراک کانکشن اینترنت کابلی خود ، میخواهید یک کانکشن خاص دیگر را بصورت وای فای به اشتراک بگذارید. نرم افزار Connectify این اجازه را میدهد که حتی کانکشن های نرم افزاری ای مثل VPN را هم ، مستقیماً انتخاب کرده و به اشتراک بگذارید و این امکان را در نسخه پیشرفته یا Proخود ، به کاربر ارائه میدهد.

پس از نصب نرم افزار ، فرم زیر نمایان خواهد شد :


گزینه internet to Share را کلیک کنید تا لیست کانکشن های موجود در Network Connections ویندوزتان نمایش یابد.

در صورتیکه چند کارت شبکه فیزیکی دارید ، نیز در این لیست نمایش داده شده و قابل انتخاب می باشند.در شکل بالا ،internet نام یک کانکشن مجازی نرم افزاری VPN است.

امکان انتخاب پسورد اتصال وایرلس و نام آن نیز برای شما فراهم شده است.

با کلیک دکمه Start Hotspot در صورت شناسایی صحیح درایور های سخت افزار های شما (NIC های سیمی و بی سیم PC شما) ارتباط برقرار خواهد شد:

امکان مانیتورینگ یوزر های متصل نیز در نسخه های جدید تر فراهم شده است.

در تصویر ذیل مشاهده می کنید که دو کارت شبکه D-Link و Realtek در سیستم وجود داشته و هر دوی آنها هم توسط نرم افزار ، شناسایی شده است.

حال در صورتیکه هر کارت شبکه به شبکه مستقل و متفاوتی وصل باشد ، امکان اشتراک آن بصورت وایرلس برای شما فراهم خواهد شد:

همانند سایر اکسس پوینت ها ، اکسس پوینتی به نام Connectify-me در لیست وایرلس های موبایل اسمارت شما ، نمایش داده خواهد شد.کافیست همانند یک Access point معمولی ، پسورد را وارد کرده و به شبکه Join شوید:

نرم افزاراز لینک ذیل ، قابل دانلود است:

لینک دانلود مستقیم نرم افزار: دانلود